…má však cenné údaje. A proto jsem se rozhodla si trošku zastatistikovat. Dopadlo to spíše tak, že jsem s pergamenem a brkem běhala po hradě a opisovala si ze dveří učeben, kolik žáků chodí do jakých tříd. Jeden pergamen mi na to bohužel nestačil. A až jsem po skončení onoho tříhodinového pobíhání po škole chtěla sepsat text, a skutečně už jsem to skoro měla, tak jsem si nesmírně bystře vzpomněla, že jsem vynechala POKT a bylinkářství. Ale výsledky máte přece jenom tady:
26 předmětů u nás učí celkem 36 profesorů a praktikantů rozdělených do 168 tříd. V sedmi z nich ale bohužel nejsou žádní žáci, nevadí. V třídách je většinou 10 – 30 míst pro studenty, jedinou výjimkou jsou základy magie, kde je v každé ze tří tříd 200 míst. Celkem se tedy otevřelo neskutečných 5 530 míst pro studenty, naplnilo se ale jenom 2 933. Největším počtem otevřených míst se může chlubit přeměňování (990), jemuž se nevyrovnají ani základy magie se svými 600 místy. Nejméně míst se otevřelo u iluzí a psioniky, a to po dvaceti.
Nejvyšší koncentrace profesorů na jeden předmět je osm, a to u OPČM, kouzelných formulí a přeměňování. Oproti tomu hned třináct předmětů má jen po jednom z profesorů. Nejvšestrannějšími profesory jsou Helen Mayer a sir Stanley, kteří učí každý čtyři předměty. Na rozdíl od nich osmnáct profesorů učí jen po jednom předmětu.
Přes 300 žáků se přihlásilo na základy magie (390), OPČM (337), přeměňování (326), kouzelné formule (321), létání (310) a lektvary (307). Naopak nejméně oblíbené jsou iluze a kouzelnické léčitelství, do nichž se přihlásilo jen po jednom studentovi. Mezi oblíbené se neřadí ani psionika a dějiny Skotska, jež mají po sedmi studentech.
Nejvíce studentů učí Lucas Goldhair, a to 438. Další na řadě je Ginny Weasley se svými 256 žáky. Přes sto jich na svých křídlech nese ještě Alexandra Martinez (166), Mabel Rowly (159), Minkah Baruti (148), Jane de Liseaux (145), Lancelot Stanley (138), Peter Gerhardsen (115) a Aden Greywords (106). Nejméně jich učí Rafaelo Mekhet (11), Helen Mayer (13) a Leonardo Lawrinski (15).
A co nám z toho plyne? Že spousta míst i celých tříd je tu otevřená zbytečně, protože žáci nejspíš nemají o výuku až takový zájem, jaký profesoři předpokládali. Dále si také můžeme vyvodit, že novým profesorům není svěřeno příliš mnoho tříd… Hlavně by ale mě (a možná i někoho z vás) zajímalo, jestli se jejich platy odvíjí od počtu studentů, které učí. V opačném případě bych si nejspíš být panem profesorem Goldhairem hodně stěžovala .
No a co se týče těch možných chyb a nepřesností? Za zkomolení jména se omlouvám v první řadě, ale fakt jsem se snažila tak neučinit. S čísly to bude horší, protože předměty uvnitř hradu jsem sepisovala v neděli odpoledne, POKT v pondělí a bylinkářství až ve středu. Proto se raději nesnažte propočítávat nějaké indexy proměnlivého složení, stálého složení a jaké že to vlastně ještě jsou… A mimo jiné, nemám kalkulačku a neumím psát číslice.
Tagy: statistika, výuka
27 září, 2009 at 07:51
plat profesorů se odvíjí myslím od počtu tříd, které učí, pak by ještě mohly hrát roli věci jako jestli je Vedoucím kabinetu, mluvčím StR, … (prostě jestli má ještě nějaké povinnosti navíc). a ono je to, kolik má který předmět studentů a kolik jich který profesor učí, dost relativní. třeba na Psionice je jich málo, ale otevírá se až od šesťáku a tam je studentů už výrazně méně. jako v prváku létání je asi šest tříd a na druhák nám bohatě stačí dvě, od třeťáku výše se vždy otevře jen jedna ^^
27 září, 2009 at 07:53
jinak ale chválím ochotu (vím jak jsem kdysi počítala statistiky u Munga.. a tohohle je ještě víc) a zajímavé to je ^^
27 září, 2009 at 09:09
S těma ročníkama, že víš už nejsou ani lidi, mě to taky napadlo… Ale to už bych musela moc přemýšlet a počítat i lidi v ročníku, aby se to tam dalo nějak inteligentněji zakomponat. Jestli teda chápeš tento můj myšlenkový pochod x)
(A statistiky mám už z druháku RL školy dosti po krk, páč jsme to měli jako předmět a ještě se strašně debilním profákem :P)
28 září, 2009 at 23:49
jak učí jen po jednom předmětu? Já mám předměty třeba tři.. XD ale to je putna..a co třeba statistika, který profesor má kolik tříd XD a třeba statistika počtu nedostatečných na jednu plnou třídu,.))
29 září, 2009 at 19:07
Ehm, Ginny. Nevím, jak ti to mám šetrně sdělit, ale kdybych tam měla psát, že Minkah, ty, Pharell, Lucas a Miki učíte po třech předmětech, 13 dalších po dvou a těch nwm kolik po jednom a všechy vypisovat jménama, že by to bylo příliš dlouhý? Ale jestli je pro tebe důležitý, kolik má kdo tříd, tak ti to klidně sečtu a napíšu… Ale profáků je přece jenom, jak jistě víš, dost.
A s těma nedostatečnýma jdi rovnou někam 😛
Už jenom sesbírání žáků a tříd mi trvalo pěknejch pár hodin…
Kdyby jsi ale měla nápad, jak to vytáhnout snadým způsobem, tak by to nebyl až takovej problém. Ale vem v úvahu, že zase nejsem až tak příliš akční na počítání (nehledě na to, že po sobě ty čísla fakt nepřečtu) a nemám tolik času, kolik bych si představovala.
A taky tolik nápadků, kolik věcí by se z toho ještě dalo vatáhnout 🙂
29 září, 2009 at 19:59
Jo a mimochodem, Ginny, už jsem se obtěžovala sečíst ty třídy. Máš jich 11, Lucas a Torn 10. A dál už míň a míň 🙂
Takže jsi prostě nejlepší ^^
13 října, 2009 at 11:53
no jak jinak XDXD
třeba zkus o statistiky poprosit Dereka..:)Nebo požádej pomoc Thomase..:)
13 října, 2009 at 14:46
Ginny, já už na cokoliv asi dlabu 😀
Budu ráda, když stihnu vypracovávat maturitní témata do školy a stíhat se to možná i učit… Nehledě na to, že neustále měním případné předměty a tudíž i to, cob ych měla dělat xD
Mnom, prostě a jednoduše nestíhám.