Luštitelský koutek vol. 4

Napsal/a Bartleby Belows     Rubrika: Zeleným inkoustem, Zmijozel

Po prázdninách se opět vracím se svým luštitelským koutkem, kterému se loni celkem dařilo a zájem o něj byl, kdo by taky neměl zájem o pěkné ceny, které můžete vyhrát. V tomto čísle koutku se budeme věnovat kakuru.

V předchozím díle jsme luštili osmisměrky, výherci byli samozřejmě oceněni, jména už jsem někam zašantročil, takže vám je neřeknu. Pustíme se tedy do dalšího dílu a budeme se věnovat kakuru.

Abych se držel své osnovy, nejprve něco k historii, dnes to bude velmi stručné, protože historie většinu z nás příliš nebere a tak stačí pár zajímavých faktů.
Kakuro existuje už takových 86 let, poprvé spatřilo světlo světa v jednom americkém luštitelském časopise, ale až tak populárním jako sudoku se nestalo. O několik let později na tuto křížovku narazil jeden japonec a následně je začal vydávat právě pod názvem, jaký známe my dnes.

Co se kakura týče, tak je to logická hra podobná sudoku. Opět jde o doplňování čísel 1-9 do políček. Do daného řádku (či sloupce) doplníte čísla tak, aby jejich součet dal číslo vlevo od řádku (nad sloupcem). Čísla se v řádku (sloupci) samozřejmě nesmí opakovat. Krátký příklad, na začátku řádku je číslo 4 a za ním dvě pole. Musíte tedy rozdělit čtyřku na dva kusy a jelikož se čísla nesmí opakovat, tak to nebude 2 a 2, zbývá teda možnost 3 a 1 nebo 1 a 3, to závisí na sloupci, zkrátka Vám to musí vycházet i křížem.

Jak už jste možná zvyklí z minulých čísel, první tři správné došlé sovy s tajenkou obdrží obratem odměnu. Letos pole cen trochu rozšířím o jednu větší, hodnotnější (zatím neznámo jakou). Všechny došlé správné odpovědi budou zaznamenávány a na konci školního roku dostane nejaktivnější luštitel nějakou pěknou cenu. Ten nejaktivnější je samozřejmě ten, co pošle nejvíc správných odpovědí na naše luštění.

Zapněte mozkovny a pusťte se do luštění!

Váš Sherlock

Po klepnutí hůlkou sem, získáte přílohu s dnešním luštěním.

Tagy: ,

Komentáře jsou uzavřeny.

\par